0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دوازدهمین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش
تاثیر مدیریت دانش مشتری بر توسعه محصول جدید و نوآورانه با رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از حداقل مربعات جزئی: مطالعۀ موردی شرکت کاله
نویسندگان :
آرش خسروی
1
سیده فاطمه حسینی
2
مرتضی رجب زاده
3
1- دانشکده مهندسی، مرکز آموزش عالی محلات، محلات، ایران
2- دانشکده مهندسی، مؤسسه آموزش عالی پویش، قم، ایران
3- 2دانشکده مهندسی، مرکز آموزش عالی محلات، محلات، ایران
کلمات کلیدی :
توسعه محصول، مدیریت دانش مشتری، نوآوری
چکیده :
شرکتها با نوآوري هاي مستمر سعی میکنند مزایاي رقابتی بدست بیاورند، زیرا معرفی یک محصول جدید به بازار هم هزینه بر است و هم با چالشهاي فراوانی روبروست. امروزه، دانش یک سلاح راهبردی است که منجر به موفقیت در عرصه رقابت میشود و سازمانهایی موفق هستند که به طور مداوم دانش جدید ایجاد و آن را در توسعه محصول خود بکار میبرند. در این پژوهش با هدف بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر توسعه محصول جدید و نوآورانه، از 120 مشتری شرکت لبنی کاله، دادههای مورد نظر، مشتمل بر متغیرهای "ساختار سازمانی"، "حمایت مدیریت سازمان"، "مهارت"، "انگیزه"، "درخت دانش"، "سیستم نرم افزاری"، "مدیریت دانش مشتری" و "توسعه محصول جدید و نوآورانه"، به کمک پرسشنامه جمع آوری شده است. این داده ها با توجه به فرضیات مدل و مدل سازی معادلات ساختاری با روش حداقل مربعات جزیی در نرم افزار Smart PLS پیاده سازی شدند، که تحلیل نتایج، حاکی از مدل مناسب و تاثیرگذاری خوب متغیرها میباشد. طبق نتایج به دست آمده در برازش مدل، تمام متغیرها در تمام حوزهها مقدار روایی و پایایی مناسبی در مدل کسب نمودند. همچنین در اثرات کلی مدل نشان داده شد که تمام روابط و تاثیرگذاریهای متغیرهای مذکور، معنی دار میباشند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
A New Sentence Ordering Method Using BERT Pretrained Model
Melika Golestanipour - Seyedeh Zahra Razavi - Dr Heshaam Faili
طبقهبندی ترافیک رمز مبتنی بر یادگیری ماشین
افسانه معدنی - شقایق نادری - حسین قرایی
استخراج ویژگی مجموعه دادههای پزشکی دارای ابعاد بالا با استفاده از برنامه نویسی ژنتیک چند منظوره
سحر فقیهی راد - دکتر سیده نفیسه آل محمد سحر فقیهی راد - سیده نفیسه آل محمد -
Predicting Suicide Risk in Adolescents with Random Forest for Unbalanced Data Management
Fatemeh Rabbani - Dr Behrooz Masoumi - Dr Mohammad Reza Keyvanpour
A Topic Based Method to Classify the Question Clarity in CQA Networks
Alireza Khabbazan - Dr Ahmad Ali Abin
Improving Privacy Protection in a Collaborative Blockchain-based E-Health Records System
Arman Emam-Hoseini - Samane Sobuti - دکتر سیاوش خرسندی - Alireza Hashemi-Golpayeghani
A Comparative Evaluation of Machine Learning Models for Anomaly-Based IDS in IoT Networks
Seyed Amir Mousavi - Mostafa Sadeghi - Mohammad Sadeq Sirjani
Effective Classifier for Predicting Churn in Payment Terminals Using RFM model and Deep Neural Network
Dr Mahila Dadfarnia - Ali Alemi Matinpour - Dr Monireh Abdoos
Investigating the impact of management information systems (MIS) on organizational transparency with an emphasis on work ethics
Sadegh Balouch - Omid mehdi Ebadati
پیشبینی میزان بقای بیماران مبتلا به سرطان ریه با استفاده از ترکیب کارآمد روشهای دادهکاوی و بهینهسازی رقابت استعماری
رخشان رمضانی سرچشمه - مهدی هاشمزاده - امین گلزاری اسکوئی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.1