میزگرد تحول دیجیتال در اپراتور تلفن همراه - پنجشنه 25 آذر ماه 1400 ساعت 17-15
محورهای گفتگو:
تحول دیجیتال، یک تغییر فرهنگی، سازمانی و عملیاتی در یک صنعت، سازمان یا اکوسیستم از طریق یکپارچهسازی هوشمندانه فنآوریهای دیجیتال، فرآیندها و شایستگیها در تمام سطوح است. این رویکرد منجر به عملکردی همگرا در یک مسیر استراتژیک میشود. از سوی دیگر فنآوریهای تحولآفرین سعی نمودهاند در سطوح مختلف به گسترش تحول دیجیتال کمک نمایند و از همین راه منجر به ایجاد ارزش و خدمات جدید برای تمامی ذینفعان (مشتریان در وسیعترین مفهوم ممکن) شدهاند. اینجاست که میبایست با استفاده ابزارهایی همچون نوآوری زیرساختهایی را فراهم نماییم و قابلیتهایی را به دست آوریم تا در ادامه مسیر در حال تغییر تحول دیجیتال سازگاری بیشتری داشته باشیم.
تحول دیجیتال و پیشرفت روزافزون اینترنت، از یکسو سبب شکلگیری کسبوکارهای IT و غیرIT جدید شده و از سوی دیگر، صنعت تلکام را با چالشهای متعددی مانند پیچیده شدن سیستمهای عملیاتی، بهبود مشتریمداری، ارزشآفرینی مستمر، بازگشت سرمایه (ROI) سریعتر، صرفهجویی در هزینهها و... روبهرو کرده است. زیرساختهای فنی شرکتهای فعال در این صنعت، به منظور افزایش توان رقابتی خود در بازار، همواره در حال پیچیدهتر شدن هستند.
در همین راستا همراه اول میزگردی را با موضوع «تحول دیجیتال در اپراتور تلفن همراه» طراحی نموده است. در این پانل سعی شده است از بخشهای مختلف گروه همراه اول بهره برده شده و قرار است در موضوعات زیر به بحث و گفتگو پرداخته شود:
اعضای پنل:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
میزگرد ضرورتها، دستاوردها و چالشهای تحقق دولت الکترونیکی
محورهای گفتگو: دولت الکترونیکی بعنوان راهکاری اجتناب ناپذیر برای مدیریت حجم وسیع و رو به رشد خدمات دولتی و سازمانها به شهروندان و کسب و کارها و نیز راهکاری موثر برای ایجاد شفافیت و مقابله با تخلف و فساد اداری بطور جدی در دستور کار دولتهای هفتم به بعد قرار داشته است. تجارب موفق جهانی مسیر رشد و مدل بلوغ تحقق دولت الکترونیکی و نقش ارزش آفرین آن را روشن و عینیت بخشیده است. ساختارهای حکمرانی دولت الکترونیکی در دو دهه اخیر شکل گرفته و تجارب و دستاوردهای متنابهی بدست آمده است. تحلیل سطح بلوغ دولت الکترونیکی در کشور به تبیین نقشه راه و برنامه اقدام دولت سیزدهم در این زمینه کمک خواهد کرد.
شناسایی چالش های موجود و کاستی های ارائه الکترونیکی خدمات دولت با رویکرد شهروند-محور و تعریف حقوق
شهروندی در این خصوص، ضرورت های اساسی اقدامات سازمانهای ذیربط را معین می نماید .
- مدل حکمرانی دولت الکترونیکی: برنامه ریزی،اجرا و نظارت، نقاط قوت و ضعف، جایگاه شهروندان و نخبگان
- دیدگاه شهروندی: سطح رضایت شهروندان، جامعیت، نواقص، شفافیت، فساد
- تحلیل سطح بلوغ تحقق دولت الکترونیکی: ساختارهای نظارتی، شاخصها، دادههای موجود، گلوگاه ها
- نقد موضوعی رویکردها و برنامه های اقدام: نقاط قوت و ضعف برنامه ها و اقدامات انجام شده، چالش ها و ضرورتها، بهرهوری اداری، ارزیابی عملکرد-محور و مخاطب-محور
- نقد موضعی عملکرد دستگاهها: پیشگامان، نقش مدیران، موارد و علل توسعه نیافتگی
رئیس پنل:
آقای دکتر سیاوش خرسندی- عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اعضای پنل:
جناب آقای دکتر علی اصغر انصاری - معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
جناب آقای رضا باقری اصل - دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات
جناب آقای مهندس بهنام ولیزاده – معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران
جناب آقای مهندس ابوالفضل روحانی – معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی
جناب آقای مهندس مجید اورعی - عضو هیأت مدیرهی سازمان نظام صنفی رایانه ای
جناب آقای دکتر احمد عبداله زاده – استاد تمام دانشگاه صنعتی امیرکبیر
تمدید مهلت ارسال مقاله
1400/08/01آخرین مهلت تمدید ارسال مقالات
1400/08/08اعلام نتایج مقالات
1400/09/05مهلت ارسال نسخه نهایی و ویدئویی ارائه
1400/09/09دبیرخانه دوازدهمین کنفرانس:بابل، خیابان شهید طبرسی-خیابان سرداران 12، دانشگاه علوم و فنون مازندران
مسئول دبیرخانه: هاجر محمدی نیا
تلفن: 32191205-011 تلفن دبیرخانه: 32260298-011
پست الکترونیکی: ikt2021@ustmb.ac.ir
وب سایت : http://iktconference.ir
دبیرخانه انجمن ICT ایران: تهران، خیابان حافظ، دانشگاه صنعتی امیرکیبر، ساختمان ابوریحان، طبقه ششم، اتاق 612
مسئول دبیرخانه: سمیه آهاری
تلفن: 66485856-021 وب سایت انجمن: http://iranict.aut.ac.ir